úterý 4. ledna 2011

Podkova pro štěstí

Člověk během života nashromáždí věcí... s některýma se rozloučí s radosti a některé odloží z nutnosti.
Měla jsem starou kameninovou podkovu, snad ještě po babičce. Při stěhování se mi nehodila :-(
Při brouzdání po internetu jsem objevila u Lenky "včelky" úplně stejnou.
Měla v ní upečený úžasný perník se švestkami.
Před maminkou jsem si posteskla :"Vyhodila jsem takový poklad"
A ejhle.... "ale já jsem ji schovala".
Měla jsem obrovskou radost že byla podkova na světě.

Teď na začátku nového roku jsem v ní upekla babičinu tvarohovou bábovku - zamozřejmě tvarohovou podkovu.Jak jinak než pro štěstí :-)
Pokud by někdo dostal chuť, tak už nezbyl ani drobek....
Tady je aspoň recept:
200 polohrubé mouky
250 dkg tvarohu
250 Hery
150 dkg cukru
1/2 prášku do pečiva
5 vajec
1 dcl smetany
1 vanilkový cukr
Heru, cukr, žloutky, vanilku utřeme do pěny a postupně přidáváme tvaroh.
Přidáme mouku, prášek do pečiva, smetanu a sníh z bílků.
Pečeme ve vymazané a vysypané formě, při 175 °C asi 45 minut - 50 minut.
Důležité neotvírat troubu jinak "sedne"
Dobrou chuť


Mým dvěma chlapů chutnala.

Já odlehčuji po vánocích tak zůstanu u ovocného salátu.
Hodně zdraví, podkova pro štěstí, andílek který nás bude celý rok hlídat. Co si víc přát.....

1 komentář:

  1. I já se jen tak neloučím se starými věcmi. Vždy si řeknu, že co slouží se nevyhazuje :o)Podkova je úžasná a také nad takovou sním. Receptík jsem si také opsala od Leničky. Vypadá opravdu úžasně a je jistě také moc dobrááá...Krásné fotky!!!!U nás se peče pořád :o))Děkuji za poslední velmi milý komentáře u mne...Soňa

    OdpovědětVymazat